پریدن از روی نوار فرمان ها
پیوند به محتوای اصلی

بخش دسترسی سریع




​ سومین هم اندیشی بهبود روند برندسازی شبکه سیر مسافربری

تاریخ انتشار: 1396/05/24

​ سومین هم اندیشی بهبود روند برندسازی شبکه سیر مسافربری 

سومین همایش هم اندیشی طرح شبکه سیر مسافربری با حضور جناب آقای مهندس کشاورزیان رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، مهندس غلامی، مهندس شهرکی، مهندس نصراله نژاد و جمعي از مسئولين بخش مسافربري حمل ‌و نقل عمومي جاده‌ای كشور و تعدادي از مديران دست‌اندرکار و مسئول، به ميزباني  بخش خصوصي درتهران برگزار شد.   
به گزارش روابط عمومي اداره کل راهداري و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان تهران مهندس داود كشاورزيان در اين مراسم عنوان نمود: در حال حاضر تعاوني‌ها در ساختار اقتصادهاي مطرح دنيا وجود دارند وآنها كالاهايي را توليد می‌کنند كه از سطح كيفي مناسب و قيمت رقابتي برخوردارند. درحالی‌که بعضاً در كشور ما اين ديدگاه وجود دارد كه امور تعاوني تنها مختص كشورهاي كم توسعه‌یافته، كالاهاي كم كيفيت و باقیمت پایین‌تر است ، درحالی‌که اين برداشت نادرست بوده و تعاونی‌ها مكمل بخش خصوصي هستند.    
رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: قبل از ایجاد اصلاحات برروي نظام قیمت‌گذاری ، تعداد زيادي شركت تأسیس شد و بدين ترتيب جهت ساماندهي اين تعداد از شرکت‌ها طرح همنامي شبكه مسافري كليد خورد. در فاز اول اين طرح قرار شد كه تنها شرکت‌هایی كه در تهران هستند، اصلاح شوند. تاکنون نيز این طرح تا حدود 90 درصد پيشرفت داشته است. با تصويب فاز دوم و اجراي سراسري اين طرح ، مقرر شد تمام شرکت‌ها و اتوبوس‌های مسافربري تحت اين شبكه همنامي با يك نام، بغل نويسي و... در قالب شركت مادر كار كنند.
وي در ادامه اعلام كرد: حمل‌ونقل عمومي مسافري از طريق اتوبوس ازنظر ملي و كشوري منافع بسياري دارد و با توجه به ظرفيت اتوبوس‌ها، هر اتوبوس معادل 12 خودروي سواري مسافر جابه‌جا می‌کند و در صورت جايگزين شدن اتوبوس‌ها به‌جای خودروهاي سواري صرفه‌جویی هنگفتي در سوخت كشور صورت خواهد گرفت. طبق تحقیقات انجام‌شده ۱۲ سواری در ۱۰۰ کیلومتر ۱۰۰ لیتر سوخت مصرف می‌کنند درحالی‌که یک دستگاه اتوبوس در همین مسافت ۳۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند و باعث صرفه جويي ۶۵ لیتر می‌شود.   
مهندس نصراله نژاد مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تهران طی مصاحبه ای با گزارشگر روابط عمومی این اداره کل هدف اصلی این طرح را اجرای حقوق شهروندی و ارارتقاء سطح خدمات در بخش حمل و نقل مسافری عنوان نمود و دیگر مزایای این طرح را چنین برشمردند: شكل گيري شبكه هاي مسافربري با برندهاي معتبر، رضايت مندي حداكثري هموطنان ومسافران ناوگان حمل‌ و نقل عمومي جاده‌اي، ایجاد شكل جديدي از فعاليت شركت هاي مسافربري تحت عنوان نمايندگي که مي توانند به راحتي شبكه فعاليت خود را در تمامی نقاط کشور توسعه دهند، فعاليت شركت هاي عضو  هر شبكه در سراسر كشور با نام و تابلو، ایجاد تعداد محدودتري از شركت ها در ساختارهاي توانمندتر و انسجام يافته تر، اطمينان و شناخت بيشتر هموطنان از نام و برند شرکت ها و انتخاب آگاهانه تر شرکت های مسافربری
ایشان در ادامه افزود: با اجرای این طرح سازمان ها و دستگاه هاي نظارتي امكان کنترل و نظارت بيشتری بر فعاليت شركت ها خواهند داشت و از سوي دیگر با توجه به اينكه مهم ترين سرمايه شبكه هاي مسافربري، اعتبار و نام آن ها در ميان مشتريان مي باشد، با ایجاد یک رقابت موثر، تلاش مضاعفی به عمل خواهد آورد تا از طريق ارايه خدمات مطلوب ، اعتبار خود را در نزد مشتريان حفظ نموده و با برندسازي سطح خدمات قابل ارايه به مسافران به تدريج ارتقاء خواهد یافت.
گفتنی است شرکت ها برای حفظ نام و اعتبار خود حداکثر تلاش را بکار گرفته تا ايمني بيشتري را براي مسافران در طول سفر فراهم نموده و با جذب سرمايه سرمايه گذاران و بازگشت سرمايه در مجموعه شبكه شركت هاي مسافربري بزرگ شاهد افزايش بهره وري، رونق اقتصادي و بهبود وضعيت حمل و نقل جاده اي مسافري خواهیم بود.
لازم به ذکر است در سومین سمینار که با میزبانی شرکت آريا سفر آسيا در هتل فردوسی تهران برگزار گردید 48 شرکت در شبکه سیر مسافربری استان تهران فعال بوده که در مجموع 576 وسیله نقلیه تحت پوشش و ملکی را داراست و 820 قرارداد نمایندگی و شعبه در شبکه سیر این پروژه را پوشش دهی می کنند.



























مشخصات:
نظرات: *